Bez povoleného JavaScriptu není tento web plně funkční!

Náklady na účetnictví dříve a nyní

  • Iveta Chábová

Vloženo: 19. dubna 2023

Zobrazeno: 533×

Vážení spoluobčané,

máme tu pro vás další informace. Tentokrát to bude srovnání nákladů na vedení účetnictví za půl roku bývalého vedení obce a současného vedení obce. Ne, že bychom neměli nic jiného na práci, ale byli jsme vyzváni bývalými zaměstnanci úřadu, abychom jim poskytli tyto informace, nevíme, proč je to pro ně tak důležitá zpráva, ale když už jsme tímto vyhledáváním strávili nějaký čas, rozhodla jsem se s vámi o to podělit. Stejně podle zákona č. 106/1999Sb., tuto informaci musíme umístit na web.

Abyste se v tabulce lépe vyznali, zde jsou vysvětlivky:

V nákladech je vždy součet těchto položek - základní plat zaměstnanců obce, odměny, proplacená dovolená, platba sociálního a zdravotního pojištění placená za zaměstnance státu, placená pracovní neschopnost obcí a cestovné pouze účetních zaměstnanců obce (starosta, místostarosta a zastupitelé a další zaměstnanci obce v této tabulce vůbec nejsou uvedeni). Všechna data jsou řádně zaúčtována a nelze na nich nic měnit, jsou tedy skutečná a nenapadnutelná. 

Dále uvádíme, že bývalé vedení za poslední půlrok mělo náklady na správu účetního programu 2100 Kč.

My jsme si museli nechat udělat všechny certifikáty a spárování s PC, přístupy do banky (poprvé starosta, po jeho rezignaci znovu místostarostka), obnovit data po kolapsu PC (již několikrát probírané vymazání dat), účetní uzávěrka, elektronické podpisy, přístupy do státní pokladny-tedy do systému na odesílání výkazů na ministerstvo financí, zaškolování do účetního programu, který jsme neznali, do registrací obecních dat. Ve většině případů to byla osobní návštěva školitele nebo telefonické konzultace. Od listopadu do února toto vše tedy stálo obec 44.589 Kč. Pokud by nám byl úřad předán jinak, než během půl dne, a bez zaučení, mohly se tyto peníze využít jinak. Velká část této částky tedy jde na vrub neochoty bývalého vedení s námi jakkoli spolupracovat. O tom nemá smysl diskutovat. Nyní již jsou naše dotazy na nějaké problémy s účetním programem velmi výjimečné. A tedy předpokládáme, že naše náklady na programy v PC budou stejné, jako náklady bývalého vedení.

Také si povšimněte celkových nákladů, rozdíl přes 100.000 Kč v náš prospěch za téměř stejné období. A to z části proto, že za zaměstnance musí obec odvádět i odvody, my pouze fakturujeme a tedy žádné další náklady nemáme, případné odvody si platíme sami. Bez nároku na placenou dovolenou, nemocenské dávky. Náklady se snažíme snižovat opravdu jen na ty nutné, ale zdarma pracovat nemůžeme.

Je třeba ještě něco vysvětlovat a popisovat? Myslím, že není. Ale pokud si to opozice přeje, můžeme udělat i další srovnání. Úřad funguje podle zákona, postupně umíme více a více věcí, jsme si jistější. Hlavně jsme moc rádi, že se nás ptáte a my vám můžeme odpovídat, chystáme spoustu akcí, prostě chceme, aby obec žila, i když bude mít velké dluhy. Moc si přejeme, aby se hrany postupně obrousily, aby všem došlo, že teď je toho hodně jinak a nevyvolávali zbytečné spory, protože nakonec většinou vyjde najevo, že to zas tak špatně neděláme…… Co myslíte? 

A teď už se těšíme na vaši účast a hlavně dobrou náladu na letošních čarodějnicích a stavění májky, tedy akcích, které pořádají naši hasiči společně s obecním úřadem. Podrobnosti za pár dnů.

 

Náklady na účetnictví 2022  Celkem
leden 2022 60 309
únor 41 847
březen 42 126
duben 42 249
květen do 16.5., poté PN 35 472
červen - platí stát 0
červenec - platí stát 0
srpen - platí stát 0
září navíc odměna 20000 69 003
říjen do 20.10.2022 mzda plus proplacená dovolená 86 877
CELKEM náklady za 6,75 měsíce 377 883
   
Náklady na účetnictví 2022 My  
říjen od 21.10.2022 4 000
listopad 44 000
prosinec 54 000
leden 2023 44 000
únor 44 000
březen 44 000
duben - nasmlouvaná fakturace 34 000
CELKEM náklady za 6,25 měsíce 268 000